پذیرایی بیش از 200 هزار زائر پیاده در  مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا(ع)
کد خبر: 4168899
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

پذیرایی بیش از 200 هزار زائر پیاده در  مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا(ع)

معاون مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) گفت: این مجتمع فرهنگی، آماده میزبانی و پذیرایی از بیش از 200 هزار زائر پیاده رضوی در دهه پایانی ماه صفر است و خدمات این مجتمع فرهنگی در طول سال به‌صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود.

زائر پیادهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، هادی ابوی، معاون مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع)، شامگاه 22 شهریورماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا(ع) در کیلومتر 22 جاده قدیم مشهد به نیشابور و دو ایستگاه دیگر در کیلومترهای 15 و 45 جاده مشهد به فریمان در تمامی 12 ماه سال از جمله ایام دهه آخر ماه صفر پذیرای زائران پیاده و سواره امام رضا(ع) است.

وی با بیان اینکه خدمات این مجتمع فرهنگی در طول سال به‌صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود بیان کرد: این خدمات در زمان‌های خاص مانند دهه‌های کرامت و شفاعت (ایام ولادت و شهادت امام رضا(ع)) به‌صورت ویژه است و زمان اجرای طرح خدمت‌رسانی به زائران پیاده ایام دهه شفاعت از روز اربعین حسینی تا روز شهادت امام رضا(ع) است، این خدمات به‌صورت شبانه‌روزی و رایگان ارائه می‌شود و در این ایام اسکان شبانه برای 8000 زائر پیاده امام هشتم(ع) در هر شب پیش‌بینی شده است.

معاون مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا(ع) افزود: خدمات ارائه شده در حوزه‌های بهداشتی، درمانی، فرهنگی، اجتماعی، پاسخ به سؤالات شرعی، اسکان شبانه، پذیرایی سه وعده غذای گرم، پذیرایی میان وعده و سایر خدمات مورد نیاز زائران پیاده امام رضا(ع) است. 300 خدمه آقا و 250 خدمه خانم که شامل عموم مردم و همچنین خدام یگان حفاظت حرم مطهر رضوی هستند امر خدمت‌رسانی به زائران پیاده را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه به‌طور متوسط هزینه پذیرایی از هر زائر پیاده امام رضا(ع) بین 100 تا 150 هزار تومان برآورد شده است، تصریح کرد: تمامی این وجوه از طریق حمایت‌ها و مشارکت‌های مردمی تأمین شده است و این مجمتع فرهنگی از سال 1384 و با هدف خدمت به زائران امام رضا(ع)، به‌ویژه زائران پیاده رضوی راه‌اندازی شده و مدت 18 سال است که در این مجموعه توفیق خدمت‌رسانی به مهمانان امام مهربانی‌ها را داریم.

ابوی گفت: بر اساس آمارهای سال گذشته بزرگترین کاروان ورودی استانی را از نیشابور با 3000 نفر و بزرگترین کاروان خارج از استان را از شهرستان مراغه آذربایجان شرقی با 900 نفر و بزرگترین کاروان خارج از کشور هم را از عراق با 450 نفر داشته‌ایم.

انتهای پیام
captcha